Renault EGR 

Radom i Ziemia Radomska - spojrzenie z dystansu

Temat: TO JEST CHYBA RASIZM

Użytkownik "Krzysztof z B-B" <kormoran@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości


| Hmm, coś w tym jest, patrz cudowne produkty Deawoo-FSO które psuły
| sie już w katalogu...

no chyba przesadziłeś ja lanosem przejechałem 155 tyś km beż usterki a
teraz


Wyjątek potwierdza regułe? Słyszałem, ze te pierwsze były dobre, ale ze
potem tylko coraz gorsze. Ale ekspertem nie jestem.


renówką przy 40 tyś km byłem trzy razy w serwisie (jakiś zawór egr) :)


Heh :) O francuskich to w ogóle nie mówie :)

Kolega pracuje w Renault i tam na szkoleniu opowiadają taki dowcip:
- Jakich samochodów się nie kupuje?
- Samochodów na F: Fiatów, Fordów i Francuskich

Ostatnio dostał do testowanie taki jakis bardzo mały samochodzi, co przy
okazji 80 tysięcy kosztuje (taki dla kobiety na zakupy) i zepsuł się po 5
tysiącach (coś w silniku) :)


Źródło: topranking.pl/982/to,jest,chyba,rasizm.php


Temat: opinie Laguna II 1.8 16V (118 KM)
witam
przymierzam sie do Laguny II rocznik 2002-2004 wybor padl na wersje
Benzynowa 1.8 16V (118 KM)
poczytalem opinie w necie i jeszcze szukam
interesuja mnie opinie innych szczesliwych posiadaczy :)

prosze o info
- co z tym kolem pasowym przy regulatorze faz rozrzadu, jak czesto sie sypie
i jaki jest koszt
- zawor systemu dopalania spalin EGR jak czesto trzeba czyscic , czy moge
zrobic to sam czy trzeba serwis
- czy ta wersja silnika jest tak wrazliwa na czystosc paliwa? wiemy jakie
jest paliwo u nas
- jak z elektronika , czujniki cisnienia opon i karta centralnego i zaplonu
czy az tak wrazliwe jak pisza?

prosze o info osoby zyczliwe i posiadajace ten model :)
dziekuje

darekk

------------------------------------------------
(skasowane) renault megane 1.6 RT 1996r  (K7M)  wroclaw


Źródło: topranking.pl/1059/opinie,laguna,ii,1,8,16v,118,km.php


Temat: Dziwne objawy
mam 1.5 dci
Użytkownik "WielkaBakteria." <trajano.wytni@WYTNIJTOgazeta.plnapisał w
wiadomości
Zapmniałem dopisać, że takie objawy często pojawiają się przy
zanieczyszczonym zaworze EGR, czyszczenie nie jest drogie a pozatym można
czasem do paliwa dolać jakiegoś specyfiku "czyszczącego" układ paliwowy np
Liquid Molly :)

--

WielkaBakteria
----------------------------------------------------------------------------------
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi

http://trajan.republika.pl/scenic.jpg



Źródło: topranking.pl/1059/dziwne,objawy.php


Temat: Megane , 1.9 D, dziwne szarpania


Posiadam Renault Megane 1.9 D. (zwykły prosty dieselek)
Rano gdy odpalam samochodzik, silnik chodzi równomiernie.
Jednak po przejechaniu kilku km, gdy silnik się zagrzeje dostaje on
takich
dziwnych szarpnieć ( a raczej takich przychamowań silnika).


Na 99% recylkulator spalin (zawór EGR), na początek odkręć 3 śrubki i
przeczyść szczotką drucianą, jak nie pomoże to nowy jakieś 840zł niestety :(

pozdr
prezesso


Źródło: topranking.pl/1059/megane,1,9,d,dziwne,szarpania.php


Temat: Renault Espace III 2.2dCi i zacinajacy się zawór recyrkulacji spalin EGR - POMOCY !!!!
Mam Espace III 2.2dCi z 2001 ostatnio coraz czesciej zacina sie zawór EGR-
tak twierdza mechanicy.
Objaw jest taki ze samochod chodzi ale jak tylko dodam gazu to zaczyna sie
krztusic,kopci na bialo i gasnie.
Po czyszczeniu zaworu problem na jakis czas znika.

Wydaje mi sie ze chlopaki w warsztacie usuwaja tylko skutek niz przyczyne.

Moze ktos ma jakies doswiadczenia z tego typu przypadloscia.Czyszcone juz
bylo chyba wszystko - przepustnice,kolektory,EGR(pierwszy wymieniony teraz
drugi czyszczony) Koncza sie pomysly.

pozdr
Marek Fila


Źródło: topranking.pl/1601/renault,espace,iii,2,2dci,i,zacinajacy,sie,zawor.php


Temat: Kupię TURBO,INTERCOOLER, EGR do 1.9dCi 120KM 2003r LALUNIA
Witam wszystkich,
Autostrada Kraków-Katowice 35 stopni C, 200km/h, nagle siwy dym za
samochodem i spadek mocy.
Uszczelnienia na turbo puściły.
Serwis Renault woła 12731 zł brutto.
Chciałbym kupić nową turbosprężarkę do tego autka, chyba GARRETT (nie znam
modelu) KONIECZNIE NOWĄ !!!!!!!!!!!
Chciałbym kupić nowy lub używany Intercooler, oraz czujnik EGR którego nie
da się wyjąć (serwis twierdzi iż jest zapieczony i można go jedynie na siłę
wydrzeć).

Prosiłbym jeszcze o info czy po zalaniu katalizatora i intercoolera olejem
jest konieczność wymiany obu tych urządzeń.

Oferty proszę kierowac na maila s.rybczyn@poczta.fm

Najpóźniej w poniedziałek wieczorem chciałbym już wiedzieć gdzie i u kogo
kupię potrzebne elementy lub naprawię auto.

Jesli ktoś chciałby się podjąć naprawy mojego samochodu to również proszę o
kontakt wraz ze szkicem działań.

Dodam jeszcze że samochód pali i wg serwisu renault do wymiany są:
77 01 474 960 TURBOSPRĘŻAKA
82 00 200 212 KATALIZATOR
82 00 031 336 USZCZELKA
82 00 008 761 CHŁODNICA POWIETRZA
82 00 229 190 ZAWÓR EGR
82 00 080 147 USZCZELKA ZAWORU EGR
82 00 274 858 FILTR OLEJU, FILTR POWIETRZA, OLEJ
WYMIANA PRZEWODÓW ZASILAJĄCYCH I POWROTNYCH OLEJU TURBOSPRĘŻARKI,
CZYSZCZENIE PRZEWODÓW POWIETRZA.
SILNIK F9Q

pozdrawiam


Źródło: topranking.pl/1604/kupie,turbo,intercooler,egr,do,1,9dci,120km.php


Temat: Kupię TURBO,INTERCOOLER, EGR do 1.9dCi 120KM 2003r LALUNIA


On Sun, 31 Jul 2005 12:43:30 +0200,  Sebastian wrote:
Autostrada Kraków-Katowice 35 stopni C, 200km/h, nagle siwy dym za
samochodem i spadek mocy.


Jesli chodzi o jazde 200 wierze tylko niemieckim samochodom.
Tam uzytkownicy to naprawde testuja :-)


Uszczelnienia na turbo puściły.
Serwis Renault woła 12731 zł brutto.
Chciałbym kupić nową turbosprężarkę do tego autka, chyba GARRETT (nie znam
modelu) KONIECZNIE NOWĄ !!!!!!!!!!!


Ale koniecznie nowa chyba nie bedzie duzo tansza ...


oraz czujnik EGR którego nie da się wyjąć (serwis twierdzi iż
jest zapieczony i można go jedynie na siłę wydrzeć).


WD40 potrafi zdzialac cuda .. ale nie wolno sie spieszyc ..


Prosiłbym jeszcze o info czy po zalaniu katalizatora i intercoolera olejem
jest konieczność wymiany obu tych urządzeń.


Katalizator byc moze juz nie katalizuje.
Ale intercooler to mnie dziwi - przeciez tam sie nie ma co zepsuc ..

J.


Źródło: topranking.pl/1604/kupie,turbo,intercooler,egr,do,1,9dci,120km.php


Temat: Kupię TURBO,INTERCOOLER, EGR do 1.9dCi 120KM 2003r LALUNIA
dżizus, dziękuję z pierwsze sensowne odpowiedzi na moje pytania
!!!!!!!!!!!!!!
tak właśnie myślałem - ASO renault w Tychach chce mnie naciągnąć na
Intercooler ?????????????? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a z takim katalizatorem też da się jeździć - tyle że ASO tego nie mówi
(myślę że najwyżej nie katalizuje, ale na szkodę silnikowi itp nie robi -
środowisko jedynie ucierpi :-(.


On Sun, 31 Jul 2005 12:43:30 +0200,  Sebastian wrote:
| Autostrada Kraków-Katowice 35 stopni C, 200km/h, nagle siwy dym za
| samochodem i spadek mocy.

Jesli chodzi o jazde 200 wierze tylko niemieckim samochodom.
Tam uzytkownicy to naprawde testuja :-)

| Uszczelnienia na turbo puściły.
| Serwis Renault woła 12731 zł brutto.
| Chciałbym kupić nową turbosprężarkę do tego autka, chyba GARRETT (nie znam
| modelu) KONIECZNIE NOWĄ !!!!!!!!!!!

Ale koniecznie nowa chyba nie bedzie duzo tansza ...

| oraz czujnik EGR którego nie da się wyjąć (serwis twierdzi iż
| jest zapieczony i można go jedynie na siłę wydrzeć).

WD40 potrafi zdzialac cuda .. ale nie wolno sie spieszyc ..

| Prosiłbym jeszcze o info czy po zalaniu katalizatora i intercoolera olejem
| jest konieczność wymiany obu tych urządzeń.

Katalizator byc moze juz nie katalizuje.
Ale intercooler to mnie dziwi - przeciez tam sie nie ma co zepsuc ..

J.



Źródło: topranking.pl/1604/kupie,turbo,intercooler,egr,do,1,9dci,120km.php


Temat: Spadek mocy silnika po latach - jest jakas zasada?
Michal B. pisze:


Tak odnosnie ostatniego Top Gear - silniczek renault V6 210 KM (kiedy
byl nowy) po 6 latach ma... 150 KM... !


O ile silnik jako taki nie jest uszkodzony, to jest to zwykle kwestia
różnych drobiazgów, jak np.

- zasyfiony kolektor dolotowy, przepustnica, przepływomierz (szczególnie
jak auto ma EGR)
- pompa paliwa u kresu życia
- podtopiony katalizator
- awarie wynalazków przestawiających fazy rozrządu czy dolotu

...wiele innych.

Ogólnie jeśli silnik nie jest po prostu zajechany, to można go
doprowadzić do parametrów bliskich fabrycznym stosunkowo niedrogo, jak
ktoś wie co robi oczywiście.


Źródło: topranking.pl/1609/spadek,mocy,silnika,po,latach,jest,jakas,zasada.php


Temat: Pytanie do posiadaczy renault 19
Użytkownik Krzychu napisał:

 Witam wszystkich! Mam problem z wolnymi obrotami w moim R19 1721,
monowtrysk. Po rozgrzaniu silnik pracuje nierównomiernie, zarówno na benzynie
jak i na gazie. Wymieniłem sondę lambda i silniczek krokowy bo nie działały.
Myślałem, że to załatwi sprawę ale poza tym że teraz jest mocniejszy i trzyma
obroty jak jest zimny to dalej po rozgrzaniu pracuje nieregularnie. Nie jest
to raczej wina świec ani przewodów wysokiego napięcia bo nie tak dawno były
wymieniane. Może ktoś spotkał się z takim problemem. Będe wdzięczny za
podpowiedzi.


  Witaj.

  Prawdopodobnie wina lezy po stronie EGR, i nalezaloby go zaslepic.
dokladny opis na  http://www.renault.triger.com.pl/artykuly.html
Moze sie okazac ze samo odlaczenie nie zalatwi sprawy, wtedy trzeba go
zaspawac. Ale najpierw sprobuj zrobic to co jest opisane na stronce.
W razie problemow pytaj, moze byc na priv.

Pozdrawiam
Paweł M.
R19 1.4
Krakow


Źródło: topranking.pl/1610/pytanie,do,posiadaczy,renault,19.php


Temat: Pytanie do posiadaczy renault 19
Paweł M. <majpa@o2.plnapisał(a):


Użytkownik Krzychu napisał:
|  Witam wszystkich! Mam problem z wolnymi obrotami w moim R19 1721,
| monowtrysk. Po rozgrzaniu silnik pracuje nierównomiernie, zarówno na
benzynie

| jak i na gazie. Wymieniłem sondę lambda i silniczek krokowy bo nie
działały.
| Myślałem, że to załatwi sprawę ale poza tym że teraz jest mocniejszy i
trzyma

| obroty jak jest zimny to dalej po rozgrzaniu pracuje nieregularnie. Nie
jest
| to raczej wina świec ani przewodów wysokiego napięcia bo nie tak dawno
były
| wymieniane. Może ktoś spotkał się z takim problemem. Będe wdzięczny za
| podpowiedzi.

  Witaj.

  Prawdopodobnie wina lezy po stronie EGR, i nalezaloby go zaslepic.
dokladny opis na  http://www.renault.triger.com.pl/artykuly.html
Moze sie okazac ze samo odlaczenie nie zalatwi sprawy, wtedy trzeba go
zaspawac. Ale najpierw sprobuj zrobic to co jest opisane na stronce.
W razie problemow pytaj, moze byc na priv.

Pozdrawiam
Paweł M.
R19 1.4
Krakow


Dzięki bardzo, mam nadzieję, że w tym leży przyczyna. A czy dużo roboty jest
z zaślepieniem tego zaworu, czy trzeba będzie wyciągać silnik?


Źródło: topranking.pl/1610/pytanie,do,posiadaczy,renault,19.php


Temat: Proszę o opinie Skoda Octavia II Elegance 1.6 MPI 2007
Dnia Mon, 16 Apr 2007 21:34:07 +0200, mancer napisał(a):


Zależy jak się zdefiniuje to "lepszy"...

Ja tam miałem przez rok MII 2.0 i już nigdy więcej nie chce
Renault ani pokrewnych. Stary poniemiecki "szpachelwagen"
mniej się psuje, jest bardziej komfortowy, a do tego jeszcze
dostarcza znacznie więcej przyjemności z jazdy.

No ale wiadomo - gusta i wymagania są różne :)


Masz absolutną rację. I to podwójnie.
Raz, że są rózne punkty widzenia. Dwa, że z innego punktu widzenia
niemieckie są najlepsze.
Świnto prowdo.

Moim najbardziej niezawodnym autem było dzieło niemieckiej techniki -
Trabant. Miałem go 3 lata i zrobiłem prawie 100 kkm.
NIGDY nie zepsuły mu się elektryczne szyby, klimatyzacja, turbosprężarka,
EGR, centralny zamek, immobilizer, regulacja prześwitu nadwozia,
elektryczne składanie i podgrzewanie lusterek, komputer pokładowy,
nawigacja satelitarna, szyberdach, zdalna kontrola cisnienia w oponach i
wiele innych rzeczy. Nigdy. No ideał. No i też bardziej komfortowy od
sportowego Renault.
Ale faktycznie, Golf będzie niedaleko za nim. Dobry, niezawodny niemiecki
produkt.


Źródło: topranking.pl/1611/prosze,o,opinie,skoda,octavia,ii,elegance,1,6,mpi.php


Temat: "Check Injection" - kontrolka SERVICE - 1,9dCi
On Sun, 5 Feb 2006 17:33:27 +0100, "Andre NH" <atu@pro.onet.pl
wrote:


| ja nie mam zadnej sprawnej swiecy i ... nie pali mi sie ta kontrolka.
| wiec nie wiem dlaczego u Ciebie palilo sie SERV.

   No, palilo sie i ów usterke wykryl podpiety komputer. A jaki Ty masz
model auta ?

PS. Na misc.samochody.renault gosc zasugerowal mi usterke zwiazana ze swieca
zarowa i po czesci sie nie mylil.


Sorrki, ze odpisuje dopiero teraz.

Mam Renault Megane 2002 (jeszcze starsza "buda") DCI 102 KM.
Mozliwe ze firma/ASO ktora podpinala Ciebie pod komputer, powiedziala
Tobie to co chciales uslyszec. O uszkodzonych swiecach zarowych,
zaworze EGR itd itd. - w celu wiadomym ... KASA

Ta kontrola zapala sie wtedy kiedy masz problem z zaworem EGR.
Tego jestem pewien, objawy ktore miales tez przypisac mozna do EGR.

Przeczyscilem juz wiele zaworow i wszystkie objawy mijaly.
Koszt tej uslugi ... 50 zl.
Nie wiem ile ty zaplaciles, jezeli nie wiecej niz ta kwota to OK.
Jak wiecej to ciebie skroili

Wojtek


Źródło: topranking.pl/1616/check,injection,kontrolka,service,1,9dci.php


Temat: Clio diesel dziwnie traci moc
Może ktoś mi coś poradzi... Renault Clio diesel 1.5 dCi 2003,
efekt na chwilę obecną taki, że przy rozgrzanym silniku nie
mam połowy mocy (Vmax 100km/h rozpędza się minutę), ale
w momencie kiedy silnik przekroczy 3300 obrotów na jakimkolwiek
biegu wszystko wraca do normy - nagle dostaje "kopa" i pełną moc
(do czasu zwiększenia biagu i zmniejszania obrotów).

Czy ktoś może spotkał się z czymś takim?

Dodam, że aktualnie komputer nie zgłasza żadnych błędów.
Wcześniej były błędy "Obwód czujnika podału gazu" i
"Obwód czujnika pozycji EGR". Zawór EGR miałem
wymieniony, potencjometry gazu dobrze przeczyszczone.

Kiedy samochód jest zimny wszystko działa dobrze. Pogarsza
się po kilku minutach a po kwadransie jazdy jest dokładnie
taki efekt jak opisałem na początku.

Na luzie obroty zwiększają się zgodnie z wciskaniem
gazu (tzn. spokojnie podchodzą do 5000) - to chyba wyklucza usterkę
potencjometrów pedału gazu...?

Z góry wielkie dzięki za jakieś rady...
Szkoda mi wydawać kolejnych stów na
naprawy, które pomagają na miesiąc...

Wawrzek


Źródło: topranking.pl/1624/clio,diesel,dziwnie,traci,moc.php


Temat: wybuchy w kolektorze - lpg
On 21 Oct 2002 11:02:11 GMT, Adam Płaszczyca <_@irc.plwrote:

[...]


Jeśli masz EGR to może też być uwalony i daje przelot płomienia do
dolotu.


A co to jest EGR (że tak lamersko zapytam)....

Pozdrawiam
Prof

-----------------------------------------------
Robert "Profesor" Sujak
Renault Laguna 2.0RT LPG
RSujak(at)plusnet.pl
-----------------------------------------------


Źródło: topranking.pl/1626/wybuchy,w,kolektorze,lpg.php


© 2009 Radom i Ziemia Radomska - spojrzenie z dystansu - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates